مرد اعدامی قصاص نشد

از سراسر وب

به گزارش رکنا،  سید علی رجایی منفرد روز چهار شنبه افزود: این پرونده قتل در شهریور سال ۹۸ به جرم قتل به دلیل اختلاف با مقتول تشکیل شد

وی بیان کرد: پس از طی مراحل حکم و دادرسی این پرونده، قصاص قاتل از سوی دادگاه صادر شد.

رجایی منفرد اظهار کرد: در نهایت با پیگیری مقامات قضایی شهرستان باشت و وساطت اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی و طی یک اقدام خداپسندانه، اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشته و رضایت خود را اعلام کرده و متهم به قتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

وی ادامه داد: محکوم این پرونده باگذراندن جنبه عمومی جرم امروز(چهارشنبه) همراه با فرا رسیدن عید سعید فطر از زندان آزاد شد.

رجایی منفرد از خانواده مقتول به خاطر بخشش این قاتل قدردانی کرد و گفت: بخشش و گذشت از ویژگی های افراد مؤمن و صبور است و چنین اموری نیز عزت جامعه اسلامی را به دنبال دارد.

وی به نقش معتمدان محلی و ریش سفیدان در فرهنگ سازی رأفت اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: افرادی که در رفع اختلاف برادران دینی قدم برمی دارند اجر آنها نزد خداوند متعال محفوظ است.

با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی منجر به فوت در یکی از کوه‌های اطراف روستای آبدگاه از توابع شهرستان باشت، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.

و با حضور نیروهای پلیس مشخص شد، فردی که برای شکار به منطقه کوهستانی رفته بود بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود که کارآگاهان پلیس با بکارگیری روشهای نوین کشف جرم، قاتل را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در. یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و در تحقیقات پلیس به قتل با یک قبضه سلاح ساچمه زنی اعتراف کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.