مصاحبه تند جواد نکونام علیه علی خطیر

از سراسر وب

بعد از بیانیه رسانه رسمی باشگاه استقلال علیه جواد نکونام سرمربی استقلال به خاطر لغو اردوی خارج از کشور ، نکونام بعد از تمرین امروز مصاحبه تندی علیه مدیر عامل این باشگاه انجام داد . مصاحبه او را در زیر می خوانید.
* قهرمانی نیم فصل هیچ اهمیتی ندارد
تمام توضیحات را می دهم تا هواداران عزیزمان بدانند چه اتفاقاتی هول باشگاهمان رخ می دهد و در جریان قرار بگیرند، چون مالک و صاحب اصلی باشگاه استقلال هواداران هستند، آنهایی که در گرما و سرما تیم را حمایت می‌کنند. اگر در نیم‌فصل اول تیم توانست قهرمان شود که برای خود من و کادرم هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود، به خاطر حضور هواداران و بازیکنانمان بود. از روز اول هم گفتم اگر ۱۳ بازیکن داشته باشم، کارمان را انجام می دهیم و زحمت‌مان را می‌کشیم.

* با این بیانیه ثابت کردند که می خواهند سرمان را ببرند
برخلاف صحبت‌هایی که یکسری از دوستان داشتند و گفتند اگر تیم چهاردهم هم بشود، برای ما مهم نیست، ولی بیانیه امروز نشان داد اینها منتظر هستند که همین جا سر ما را ببرند. اتفاقاتی که افتاد این را کاملا نشان می‌دهد.

* نامه دارند تا سرمربی را اخراج کنند
نامه‌ای از هیئت مدیره گرفته اند تا هر زمان خواستند سرمربی تیم را اخراج کنند و هنوز هم آن نامه را با خودشان این ور و آن ور می‌برند که این ادعا را نشان می دهد. اما هواداران و بازیکنان استقلال نشان دادند لیاقت صدرنشینی را دارند.

* آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند
نگاه و توجه ویژه‌ای باید به باشگاه استقلال داشته باشیم. فقط به خاطر بازیکنان و هواداران قهرمان نیم فصل شدیم. کسی خواهشا چیزی را به نام خودش ثبت نکند از روز اول ما دعوا داشتیم. بازیکنان اعتصاب می‌کردند و (مدیریت) پول ندادند و آنها می‌گفتند چون اعتصاب کردید به شما پول نمی‌دهیم. لج و لجبازی و جنگ و دعوا بود. آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند.

* اردوی خارجی منوط به خریدن بازیکن بود
در مورد اردوی دبی هم باید بگویم، در بازی آخری که در تهران داشتیم، من علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم (به دبی) نمی‌روم. قرار نبود اردویی در دبی برگزار شود. یک پیشنهادی به من دادند و قرار شد ۲ بازی دوستانه برگزار شود و بریم در آنجا شرکت کنیم ولی وقتی بازیکن نگرفتیم، من خودم گفتم که نمی‌رویم. سپس جلساتی با مدیرعامل تیم برگزار کردیم که دوباره من درخواست اردوی خارج از کشور دادم. چند کشور را نیز گفتم چون به تیممان کمک می‌کرد. این موضوع هم منوط به خریدن بازیکن بود.

* تا دیروز منتظر بودم اتفاقات خوب رخ بدهد
تیمی که دو سال است با هم بازی می‌کند و بازیکنان همدیگر را می‌شناسند. این بازیکن جدید است که باید بیاید و با رفتار، تاکتیک و شرایط تیم و مربی آشنا شود. وگرنه ما نیازی به اردو نداشتیم. آنقدری که ما به بازیکن نیاز داریم، به اردو نیاز نداریم. از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول بود تا دیروز که منتظر بودم اتفاقات خوب بیفتد که چنین نشد. وقتی بازیکن نخریدیم، نمی توانیم به اردو برویم.

* اگر باشگاهی رونالدو را بخواهد، باید با پول نقد برود نه اینکه بنشیند سر جایش
بعد از بازی آخر به استراحت رفتیم و سپس من ۲ لیست دادم و گفتم که چه بازیکنانی می‌خواهم. اینکه چرا بازیکنی گرفته نشده را پروسه اش را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که چند نامه زدند مثلا می‌دانم که به باشگاه سپاهان نامه زدند و باشگاه سپاهان مخالف انتقال بود. من سوال می کنم، مثلا تیمی می خواهد رونالدو را بخرد. می گوید ما می خواهیم رونالدو را بخریم. به هر حال آن مسئولی که در باشگاه النصر است، قطعا جوابی نمی دهد. ولی اگر آن تیم رونالدو را می خواهد، اگر با چک یا پول نقد برود و مذاکره کند، شرایط فرق می کند. مثلا باشگاه سپاهان یک بازیکن عراقی را می خواهد و مدیران این باشگاه برای مذاکره به باشگاه عراقی رفته اند. ولی ما نشسته ایم و می گوییم آقا این بازیکن نمی آید و آن بازی نمی آید.

* خود خطیر گفت قلی زاده و جهانبخش را می گیریم
درست است، بازیکن نمی آید. ولی من یک سوال دارم. خود ایشان (علی خطیر) گفتند برویم علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش را بگیریم. من اصلا تعجب کردم و گفتم آقا پول داریم؟ ایشان گفتند باید دو ستاره بگیریم و موافقت کردم. گفتم ابتدای فصل با آنها صحبت کردم و گفتند به ایران نمی‌آیند، ولی الان صحبت‌ها را انجام بدهید و نام آنها را در لیست گذاشتم. دو بازیکنی که در لیست اول من حضور دارند و به قول دوستان کهکشانی هستند، در لیگ ایران بازی می‌کنند. اگر اینها را ابتدای فصل می‌گرفتید که ما مشکلی نداشتیم. باز هم تکرار می‌کنم، بازیکنانی بودند که قابل مذاکره بودند.

*سیلوا را گرفتیم. چطور گرفتیم؟ او ۸۵۰ هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط دیگری می‌خواهم، ولی همکاری کردم. ما سیلوا را می‌گیریم بگذارید این پولی که می‌خواهیم بدهیم بیاید برای خود ما بازی کند. مثل خودشان می‌توانستم لج و لجبازی کنم تا هم بازیکن بخرند، هم این مبلغ ۸۵۰ هزار دلار را بدهند.

من دیدم سیلوا بازیکن باکیفیتی است و به درد تیم می‌خورد که بیاید اینجا تا برای ما بازی کند. به نفع تیم و باشگاه است که این هزینه را نگه داریم تا در آینده بازیکن دیگری بگیریم.

* ما باشگاه بزرگی هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم
حداقل یک بار با این بازیکنان لژیونر بنشینند و صحبت کنند. آخر سر می‌گویند نمی‌آیند، اما این زحمت را هم به خود ندادند. به جای آن لیست را بیرون دادند که نکونام این و آن را خواسته و این غیرمعقول است. من سوال می کنم؛ استقلال تهران، باشگاه به این بزرگی که دو بار قهرمان آسیا شده است باید چه بازیکنی جذب کند؟ رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا دیگر! چون که بهترین تیم لالیگاست. می‌رود لیست مازاد از لالیگا بازیکن بخرد؟ یا منچسترسیتی و منچستر یونایتد. ما هم یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم. مگر تیم‌های دیگر نمی‌گیرند؟ اول فصل کی نگرفت؟ اول فصل هم شما بازیکن نگرفتید، من که لیست دادم. اول فصل که بازیکن نگرفتیم، وسط فصل گفتید ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم؛ چه شد پس؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.