منوی لاکچری غذای مدرسه و واکنش وزیر آموزش و پرورش

از سراسر وب

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه (۵ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، گفت: امسال عمده تمرکز ما بر کیفیت‌بخشی به مدارس است. در امر تربیتی به پنج‌ضلعی امید، ایمان، نشاط، هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس کشور گفته شده در این پنج محور برنامه‌ریزی کنند، تاکید دارد.

وی افزود: امسال رئیس‌جمهوری پرسش مهر را به پویش مهر بدل کرد تا یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانه‌ای در این زمینه در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده و تحقیق فردی خود، پیشرفت‌های محله، استان و کشور را به تصویر بکشند.

صحرایی همچنین در واکنش به انتشار تصاویری از منوی  نامتعارف غذا در یکی از مدارس، اظهار کرد: من این موضوع را شنیدم. این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد، اما خانواده‌ها هم باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یعنی یک تقاضایی از این سو وجود دارد و یک پاسخی هم از آن طرف انجام می‌شود. به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد، اظهار کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم و مشارکت خانواده‌ها هم مهم‌تر از کار ماست

پیش از این محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز گفته بود: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ‌سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.