مواجهه اپل با بدترین عرضه تلفن‌های همراه آیفون‌ از زمان همه‌گیری

از سراسر وب

به نوشته بلومبرگ،‌ این اتفاق منعکس‌کننده فروش متزلزل اپل در چین است حتی با وجود اینکه صنعت تلفن‌های همراه هوشمند به شکل کلی با بازیابی همراه شده است.

شرکت اپل در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۰/۱ میلیون دستگاه آیفون را عرضه کرد که از پیش‌بینی ۵۱/۷ میلیون آیفون که در نظرسنجی بلومبرگ از تحلیل‌گران به دست آمده بود، ضعیف‌تر است. کاهش ۹/۶ درصدی عرضه سالانه اپل، شدیدترین کاهش عرضه این شرکت از زمان محدودیت‌های کرونایی بوده که باعث شد زنجیره‌های تأمین در سال ۲۰۲۲ دچار مشکل شوند.

untitled

رشد فروش رقبای اپل از جمله شرکت چینی هواوی و شیائومی به همراه ممنوعیت دولت چین درباره استفاده از دستگاه‌های خارجی در محل کار، همگی بر فروش تلفن‌های همراه آیفون تأثیر منفی گذاشته است.

در آمارهای جمع‌آوری‌ شده طی سه‌ماهه منتهی به مارس، ‌شرکت سامسونگ الکترونیکس با عرضه ۶۰/۱ میلیون تلفن همراه هوشمند توانست رتبه نخست را از آن خود کند و شیائومی نیز با رشدی قابل توجه در رتبه سوم قرار گرفت و فاصله خود را با اپل بیش از پیش کاهش داد.

بلومبرگ اکونومیکس اعلام کرده: «عرضه ۴۰/۸ میلیون دستگاه تلفن همراه توسط شرکت شیائومی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴، نشان‌دهنده رشد ۳۳/۸ درصدی نسبت به یک سال گذشته است، در حالیکه هم سامسونگ و هم اپل با کاهش عرضه مواجه شده‌اند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.