نظر کاربران فارسی در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

از سراسر وب

در توییتر فارسی در مورد ترامپ چه می‌گویند؟
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا قدم به قدم در حال فتح سنگرهای انتخابات درون حزبی است. کسی که بنظر در انتهای این ماراتن تنها نماینده جناح جمهوری‌خواه برای رقابت بر سر کرسی ریاست جمهوری با نامزد دموکرات خواهد بود.

حالا چند سالی است که او با رفتارها و تصمیماتش سوژه کاربران فضای شبکه‌های اجتماعی در همه دنیا است.
مردم ایران هم از انتخابات ۲۰۱۶ به این سو دائم از دونالد ترامپ و تصمیمات او محتوا تولید کرده‌اند.
کاربران فارسی زبان درباره انتخابات پیش روی آمریکا چه گفتند؟
بر اساس پایش و بررسی توییتر با استفاده از سامانه تحلیل داده لایف‌وب، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۷۳ هزار محتوا به زبان فارسی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در این شبکه اجتماعی منتشر شده و بنظر این روند تا انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت.

تعداد محتوای تولید شده در خصوص انتخابات آمریکا از کمتر از ۶ هزار محتوا در پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ به نزدیک ۱۳ هزار محتوا در طول دی ماه ۱۴۰۲ رسیده است که نشان از اهمیت انتخابات آمریکا برای مردم ایران دارد.
از ۷۳ هزار محتوای تولید شده درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ۲۸ هزار و پانصد محتوا بصورت مستقیم در ارتباط با دونالد ترامپ در انتخابات آتی است.ترامپ جنجالی‌ترین سیاست‌مدار خارجی
پایش و بررسی شبکه اجتماعی نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۵ تاکنون نام ترامپ در مقایسه با سایر سیاست‌مداران خارجی با بیش از ۸.۸ میلیون بار بیشترین تکرار را داشته است.
بعد از او رجب طیب اردوغان با ۱.۵ میلیون محتوا در رده دوم قرار دارد و بعد از این ۲ سیاستمدار بنیامین نتانیاهو  با ۱.۳ میلیون محتوا در جایگاه سوم ایستاده است.چه اتفاقاتی نام ترامپ را در توییتر فارسی پرتکرار کرد؟

در نوامبر سال ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) که انتخاباتِ آمریکا با پیروزیِ ترامپ به پایان رسید ۲۴ هزار محتوا در مورد ترامپ در ایکس فارسی در ارتباط با او منتشر شد.
در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹)، هم نامزدیِ ترامپ و رای نیاوردن او با بیش از یک میلیون محتوا از قله‌های تولید محتوا در ارتباط با ترامپ بود.
کل محتواهای فارسی در شبکه اجتماعی ایکس در آبان ۱۳۹۵ (نوامبر ۲۰۱۶) ۲۴ هزار محتوا بود اما با آغاز دوره ریاست جمهوری او فضا بخصوص برای ایرانیان تغییر کرد.
از تابستان ۱۳۹۶ که زمزمه‌ها پیرامون احتمال خروج ایالات متحده از برجام شدت گرفت، تولید محتوای فارسی در توییتر درباره این سیاستمدار آمریکایی افزایش پیدا کرد.
در بهار ۹۷ (زمان خروج رسمی آمریکا از برجام) این تعداد، به بیش از ۴۰۰ هزار محتوا رسید و در زمستان ۹۸ (همزمان با ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده) تعداد محتواهای فارسی مرتبط با ترامپ در توییتر رکورد بی‌سابقه بیش از ۷۵۰ هزار محتوا را به ثبت رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.