هزینه تعویض شناسنامه های جلد قرمز با تعرفه ۱۴۰۳

از سراسر وب

به گزارش منیبان به نقل از جایگاه هشت، تعویض شناسنامه هر سال هزینه‌ای را برای ۳.۵ تا ۴ میلیون ایرانی می‌تراشد. این آمار را سازمان ثبت احوال از تعداد متقاضیان تعویض شناسنامه در سال‌های گذشته اعلام کرده و گفته همه شهروندان ایرانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی اقدام کنند.

هنوز تاریخ دقیقی درباره ضرب‌الاجل اخیر ثبت احوال برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی تعیین نشده، اما طبق تعرفه‌ای که این سازمان برای امسال درنظر گرفته، هزینه تعویض شناسنامه‌های قدیمی و تبدیل آن به شناسنامه‌های جدید ۵۰ هزار تومان است.

تعرفه خدمات صدور و تعویض شناسنامه

هزینه صدور شناسنامه نوزاد امسال ۴۰ هزار تومان است؛ به‌شرطی که برای دریافت شناسنامه در مهلت قانونی اقدام شود. منظور سازمان ثبت‌احوال از مهلت قانونی برای دریافت شناسنامه نوزاد، ۱۵ روز است و بعد از این فرصت اگر تا ظرف سه ماه والدین نوزاد برای گرفتن شناسنامه اقدام کنند، باید ۴۵ هزارتومان بپردازند. هزینه صدور شناسنامه نوزاد بعد سه ماه از ولادت به ۵۵ هزارتومان افزایش پیدا می‌کند.

هزینه صدور شناسنامه جدید امسال ۵۰ هزار تومان است و وقتی نرخ‌تعرفه‌های سازمان ثبت‌احوال را نگاه می‌کنیم، این هزینه درمقایسه با پارسال تفاوتی ندارد. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰ هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، ایندفعه هزینه پرداختی به ۱۵۰ هزارتومان می‌رسد. از مرحله سوم به‌بعد هزینه صدور شناسنامه به ۳۵۰ هزارتومان می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.