همه نقش‌آفرینان حوادث اخیر باید پاسخگو باشند

از سراسر وب

فارس : مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس حوزه‌ رسانه درباره حوادث اخیر و اظهارات بی‌سند برخی سلبریتی‌ها گفت: ما در حوادث دو ماه گذشته شاهد اتفاقات خیلی متعددی بودیم و یکی از این بخش‌هایی که در این حوادث خودنمایی کرد نحوه ورود و موضع گیری های بود که چهره های هنری، ورزشی و … داشتند.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: توقع و انتظار از چهره‌های ورزشی و هنری این است که این افراد با جایگاه اجتماعی‌ای که دارند حساب‌شده‌تر و سنجیده‌تر نظرات خودشان را مطرح کنند و تحت تاثیر فضای هیجانی‌ای که پیرامون‌شان وجود دارد قرار نگیرند.

مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس حوزه‌ رسانه درباره حوادث اخیر و اظهارات بی‌سند برخی سلبریتی‌ها گفت: ما در حوادث دو ماه گذشته شاهد اتفاقات خیلی متعددی بودیم و یکی از این بخش‌هایی که در این حوادث خودنمایی کرد نحوه ورود و موضع گیری های بود که چهره های هنری، ورزشی و … داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر این موضع‌گیری‌ها تحت تاثیر فضای هیجانی حاکم بر این ایام صورت گرفت و ادعاهایی که در برخی از این اظهارنظرها در شبکه های اجتماعی منتشر شده بی مبنا و براساس ادعاهای کذبی است که توسط دشمنان و مردم ایران صورت گرفته و بدون تحقیق و بررسی بود و اکثر این چهره‌های ورزشی و هنری با فضایی که بر اساس یک جوی که در شبکه های مجازی و اجتماعی شکل گرفته بود همراهی کردند.

فضائلی افزود: وقتی فردی مورد توجه است و افرادی که صدا و اظهارنظرهای آن شنیده و دیده می‌شود باید اظهار نظرهای حساب‌شده تری داشته باشند. همه ما در برابر آنچه بیان می کنیم و مطالبی که منتشر می کنیم مسئول هستیم. هم از لحاظ منابع دینی و فقهی، فقهای ما این اقدام را حرام می‌دانند و هم از لحاظ اخلاقی هم اگر بخواهیم حساب کنیم این ادعاهای نسنجیده و بررسی نشده کار غیر اخلاقی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.