هوای تهران امشب سردتر می شود /پیش بینی هوای پایتخت در هفته جاری

از سراسر وب

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد، با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸درجه سانتیگراد و طی یکشنبه صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم، از بعد ازظهر افزایش ابر و در شب غبار رقیق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز، برای امشب کاهش محسوس دما و از فردا در سطح استان روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش یابی عددی و پیرو هشدار نارنجی شماره ۲۶ با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز (در شب بارش پراکنده) در استان، آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، در برخی از نقاط به ویژه مناطق شمالی استان احتمال رگبار و رعد و برق، در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و کولاک و در بعضی ساعات پدیده مه پیش بینی می‌شود.

برای امشب و روز شنبه همراه با کاهش ابر، در اکثر نواحی استان، وزش باد، گاهی وزش باد شدید (به ویژه روز شنبه و نواحی جنوبی و جنوب غربی) را شاهد خواهیم بود.
از یکشنبه بعد ازظهر با گذر سامانه بارشی ضعیف از شمال استان، افزایش ابر و به دنبال آن برای دوشنبه شب در ارتفاعات و روز سه شنبه در نیمه شمالی استان بارش باران (در ارتفاعات به صورت بارش برف) دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین برای امشب کاهش محسوس دما و از فردا در سطح استان روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.
از سوی دیگر با توجه به رطوبت موجود در منطقه و عدم وزش باد قابل ملاحظه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی شهری پرتردد در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات (به ویژه شب هنگام)، در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های تولید و انتشار آلاینده، افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات PM۲.۵ دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۲۰ اسفند) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد، با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۱ اسفند) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم، از بعد ازظهر افزایش ابر و در شب غبار رقیق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه هواشناسی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.