وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش داشته است؟

از سراسر وب

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد که پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت

میثم اروز با اشاره به این خبر، گفت: این وام ‌ها تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ قابل دریافت هستند. مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می ‌توانند از این وام ‌ها استفاده کنند. این گروه شامل جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی می ‌شود که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده ‌اند. متقاضیان می ‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه ثبت ‌نام و از این تسهیلات بهره ‌مند شوند. وام‌ ها ۲۰ ساله بوده و نرخ سود آنها ۴ درصد است. مابه‌التفاوت سود این وام‌ ها توسط دولت پرداخت می‌ شود. اروز از ایثارگران واجد شرایط خواست برای دریافت این وام‌ ها به سایت مربوطه مراجعه و ثبت ‌نام کنند.

اروز در ادامه به جزئیات بیشتری از این وام‌ ها اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تسهیلات مسکن برای ایثارگران پیش‌ بینی نشده بود، اما با پیگیری‌ های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت دولت، این وام ‌ها در سال گذشته عملیاتی و اجرایی شدند.

وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳چقدر است؟

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، کارمزد وام‌ های ایثارگران ۴ درصد است و نرخ این وام ‌ها به شرح زیر است:

شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر: ۶۰۰ میلیون تومان

مراکز استان‌ها: ۵۰۰ میلیون تومان

شهرستان‌ها: ۴۰۰ میلیون تومان

روستاها: ۳۰۰ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.