واکنش رئیسی به نقش استخراج لیتیوم و هارپ در زلزله خوی

از سراسر وب

رئیس‌جمهور در سفر خود به خوی گفت مردم به شایعات توجه نکنند؛ اما منظوش از این «شایعات» چیست؟‌

همشهری‌آنلاین: شایعات مربوط به تخلیه شهر بود که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی درج شده مبنی بر اینکه زلزله‌ای با بزرگی ۸ تا ۹ ریشتر در خوی خواهد آمد و مردم شهر را ترک کنند و اینکه دولت با استخراج لیتیوم موجب ایجاد زلزله شده است. یا اینکه حمله‌ای صورت گرفته و جریان جنگ هارپ در میان است. من فکر می‌کنم منظور آقای رئیس‌جمهوری این شایعات بوده است. قطعا درست گفته‌اند، این شایعات ارتباطی با فعالیت طبیعی گسل خوی ندارد. گسل خوی از ۲۰۰ سال قبل تا کنون فعالیت داشته و نهایت انرژی تخیله شده آن در حدود ۶ ریشتر است.

هدف از ایجاد این شایعات چیست؟ بعد از زلزله حواشی‌ای که ایجاد شد بیش از خود موضوع زلزله مورد توجه برخی رسانه‌ها و فضای مجازی صورت گرفت. نظر شما دراین باره چیست؟ اکنون اوضاع در خوی چگونه است؟

امکان دارد در پشت صحنه شایعات جریان‌های معاند بر علیه نظام و مملکت فعالیت کنند و بخواهند از این طریق به مردم آسیب روانی بزنند و روی دست نظام هزینه بگذارند. ولی چون من تخصص زمین‌شناسی دارم، این را تایید می‌کنم که کل کشور استعداد لرزه خیزی بالایی دارد و در مسیر گسل‌های جهانی هستیم. زلزله خوی هیچ ارتباطی به موضوعات حاشیه‌ای ندارد. هدف‌گذاری شایعه پردازان ایجاد تشویش اذهان عمومی در جامعه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.