پیش‌بینی بورس فردا ۶ تیر ۱۴۰۲ / سودی که کمتر از ۲۴ ساعت به‌حساب سهام‌داران واریز شد

از سراسر وب

بازار بورس تهران همچون روز پیشین آرام و باارزش معاملاتی کم در مسیر صعودی قرار گرفت. شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد هرچند نسبت به‌روز گذشته کمتر رشد داشت؛ اما به‌هرحال از منظر اهالی بازار سرمایه این حداقل‌ها هم می‌تواند نقطه امیدی برای برگشت بازار به اعداد و ارقام بالاتر باشد. این در حالی است که مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی شاخص بورس تهران همچنان سایه سنگینی دارد و برای شکسته‌شدنش به انرژی زیاد و خبرهای خوب نیاز است.
به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با رشد ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی کار را تمام کرد و به محدوده ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی رسید تا خود را در چندقدمی مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی دیده باشد. بازار بورس تهران همچون روز پیشین آرام و باارزش معاملاتی کم در مسیر صعودی قرار گرفته است. شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد هرچند نسبت به‌روز گذشته کمتر رشد داشت؛ اما به‌هرحال از منظر اهالی بازار سرمایه این حداقل‌ها هم می‌تواند نقطه امیدی برای برگشت بازار به اعداد و ارقام بالاتر باشد. این در حالی است که مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی شاخص بورس تهران همچنان سایه سنگینی دارد و برای شکسته‌شدنش به انرژی زیاد و خبرهای خوب نیاز است.

ارزش معاملات خرد در بازار بورس تهران امروز در محدوده‌های۴ هزار میلیاردتومانی بود و ارزش بازار بورس تهران نیز روی عدد ۸ هزار همتی همچنان نوسان دارد.

نمادهای کگل کچاد و نماد فولاد مبارکه اصفهان جزء نمادهای بزرگ تأثیرگذار مثبت روز جاری بودند و در مقابل نمادهای بانک ملت به همراه شتران، شبندر و فارس تأثیر منفی را روی شاخص بورس تهران گذاشتند.

خبرهای روز
بازار امروز پر از خبر و حواشی‌های گوناگون بود. ایرنا، خبرگزاری دولت، نوشت که حسین سلاح ورزی که هفته گذشته با حواشی بسیار به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده بود، از این سمت کنار رفت. درحالی‌که به ظهر نرسیده حسین سلاح ورزی در صفحه شخصی خود این موضوع را تکذیب کرد و نوشت «ضمن تکذیب موضوع استعفا به نظر می‌رسد یا خبرگزاری رسمی دولت هک شده، یا بازیچه افراد، شاید هم مثل دفعات نهایتاً خبر را از خروجی خود حذف کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرد که موضوع تبادل زندانیان بین ایران و امریکا در دستور کار ماست و از طریق طرف‌هایی که با حسن‌نیت در پی ایفای نقش در این زمینه هستند، این موضوع در حال پیگیری هستیم.

همچنین امروز در فضای مجازی نامه‌ای دست‌به‌دست می‌شد که انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در اصلاحیه‌ای، نرخ دلار را به ۲۸.۵۰۰ تومان برگردانده است.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کردند.

همین‌طور نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد موافقت کردند و نرخ مالیات برای واردات این محصول نیز به یک درصد کاهش یافت. با این احتساب نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده قند و شکر از ۹ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد.

گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد ومهان با واریز سود سهام سال مالی ۱۴۰۱ در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از برگزاری مجمع، رکورد سریع‌ترین واریز سود ناشران در سال ۱۴۰۲ را شکست. این در حالی است که طبق بخش‌نامه جدید سازمان زمان واریز سود نقدی شرکت‌ها از ۸ ماه به ۴ ماه کاهش پیدا کرده است. اما همچنان برخی از شرکت‌ها واریز سود نقدی خود را به‌روزهای پایانی موکول می‌کنند. البته نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که دریافت سود از شرکت‌های زیر مجموعه این نمادها نیز زمان‌بر است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.