پیش بینی خطرناک درباره طلا

از سراسر وب

یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا در دو ماه پایانی سال با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی روبرو خواهد بود. این پیش‌بینی ممکن است بر اساس عوامل اقتصادی و تحولات بازار طلا صورت گرفته باشد. البته این پیش‌بینی ممکن است تحت تأثیر عوامل غیرقابل پیش‌بینی نیز قرار بگیرد و در عملیات بازار تغییر کند.

با توجه به اظهارات عبدالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، قابل درک است که قیمت طلا تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار می‌گیرد. اتفاقات خاصی که در چند روز اخیر رخ داده است، ممکن است تأثیر قابل توجهی در قیمت طلا داشته باشد. این امر نشان می‌دهد که عوامل سیاسی و جهانی می‌توانند نقش مهمی در تعیین قیمت طلا ایفا کنند.

محمدولی اضافه کرد: بازار ما هم در داخل راه خودش را می‌رود و بر اساس وزن کار خودش. از این رخدادها تاثیر می‌پذیرد، قیمت انس را که نمی‌توان تغییر داد؛ اما با دلار کف بازار قیمت‌ طلا و سکه مشخص می‌شود. از طرف دیگر بخش دیگری از تغییرات قیمتی به تقاضا برمی‌گردد که می‌تواند باعث کاهش یا افزایش قیمت‌ها شود.

وی افزود:  جدای از این حوادث غیرمترقبه، طبیعی است که در ماه‌های پایانی سال افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی را داشته باشیم؛ اما بعد از آن هم ماه رمضان است که خود به خود تقاضا در بازار کاهش خواهد یافت که احتمالاً قیمت‌ها کمی آرام شوند.

    محمدولی تصریح کرد: قیمت جهانی طلا هم احتمالا افزایش داشته باشد. اتفاقاتی در بعد سیاسی جهانی می‌افتد و به نظر می‌رسد در این شرایط، جایگاه انس جهانی باید در نرخ‌های بالاتری باشد.

    وی درباره عرضه سکه‌های بانک مرکزی و اثرگذاری آن در بازار سکه و طلا نیز اظهار داشت: استمرار سیاست‌های بانک مرکزی مهم‌تر از اقدامات کوتاه‌مدت است. در طول سال مناسبت‌هایی وجود دارد که خرید طلا و سکه بیشتر می‌شود، در این زمان‌ها اگر تقاضا به موقع پاسخ داده شود مهم است؛ اما اگر در سال یک یا دوبار عرضه داشته باشند ولی در مواقع رشد تقاضا، عرضه نباشد بازار از این اقدامات تبعیت نمی‌کند و مسیر خودش را طی خواهد کرد.

    این فعال بازار طلا افزود: سکه‌های بدون تاریخی که اعلام شده عرضه خواهد شد، حتماً می‌تواند در قیمت‌ها تأثیر بگذاراد. ولی استمرار این اقدام و بیشتر توزیع سکه می‌تواند بازار را نگه دارد.

    افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت طلا تا ماه رمضان

    این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا در ماه‌های پایانی سال نیز گفت: با توجه به تجربه سال‌های اخیر و اتفاقاتی که در بازار مشاهده می شود احتمالا قیمت طلا و سکه افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را تا ماه رمضان خواهد داشت.

    محمدولی درباره تغییرات روند تقاضا در بازار نیز اظهار داشت: معمولاً وقتی قیمت‌ها نوسان دارد التهاب در بازار بیشتر و خریدار هم بیشتر می‌شود چون در این زمان‌ها همه می‌خواهند برای سرمایه خود ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند.

    محمدولی در پاسخ به این سوال که کنترل بازار طلا چقدر در بهبود وضعیت اقتصادی موثر خواهد بود، اظهار داشت: این اقدامات در بازارها نمی‌تواند اقتصاد ما را نجات دهد. به جز تولید هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به اقتصاد کمک کند. با داشته‌های کشور مانند منابع طبیعی و نیروی انسانی باید به سمت تولید حرکت کنیم اما متاسفانه ما واردات محور و واسطه پرور شدیم به همین دلیل مصرف کننده کالا را گران می‌خرد در این زمان تکیه بر صنعت و تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

    جاذبه طلا همچنان پابرجاست

    وی در پایان گفت: طلا هنوز هم جاذبه دارد. در هر بازاری مدت نقدشوندگی ممکن است طولانی باشد؛ اما بهترین و امن‌ترین بازار طلاست که در سریع‌ترین زمان ممکن تبدیل به پول می‌شود. به همین دلیل بازار طلا در ۲۰ سال گذشته بهترین و مطمئن‌ترین بازار برای حفظ سرمایه بوده است.

    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.