پیک نوروزی از مدارس ابتدایی حذف شد

از سراسر وب

 

حمید طریفی حسینی٬ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش٬ درباره برنامه نوروزی دبستان‌های ایران گفت: «هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد، نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود.»

او چهارچوب برنامه‌های نوروزی را به سه بخش «فرصت‌های متنوع یادگیری»٬ «نوروز و داستان» و «دوستی با طبیعت و محیط زیست» تقسیم کرد و در تشریح جزییات تکالیف نوروزی دانش‌آموزان گفت: «هیچ چیزی که در قالب مشق و نوشتن باشد نداریم و توصیه ما هم این است که مشق خاصی به دانش‌آموزان داده نشود. متناسب با توانایی دانش‌آموزان، معلمان یک سری موارد را برای نوروز مشخص می‌کنند».

آقای طریفی حسینی در توضیح سه بخش فعالیت‌های نوروزی گفت «فرصت‌های متنوع یادگیری» شامل شش بخش تربیتی «اعتقادی، عبادی و اخلاقی»، «اجتماعی و سیاسی»، «زیستی و بدنی»، «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای» و «علمی و فناورانه» می‌شود. بخش «نوروز و داستان» شامل داستان‌خوانی٬ داستان‌نویسی و داستان‌‌گویی است. او اضافه کرد که بخش «دوستی با طبیعت و محیط‌‌‌ زیست» شامل کار مشترک با معاونت تربیت بدنی و سلامت نظیر حضور در طبیعت و کاشت نهال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.