چرا باید نخبگان جلای وطن کنند؟

از سراسر وب

اقتصادنیوز: آیین بزرگداشت کارآفرینان برتر ایرانی و افتتاح موزه کارآفرینان بزرگ ایران عصر روز یکشنبه در سالن همایش‌های فرخی یزدی در تهران برگزار شد. در این آیین که با اجرای احمد نجفی همراه بود، کارآفرینان برتر ایران در صنایع مختلف همچون دکتر محمدمهدی کامکار، مهندس پیمان کیانیان، دکتر سلطان حسین فتاحی، دکتر پرویز کلباسی، مهندس مهرداد یوسفی، مهندس داوود عابدی، دکتر علی‌اصغر کیهانی، دکتر محمدرضا گنجی با اهدای لوح، مورد تقدیر قرار گرفتند و همزمان با افتتاح موزه، از سردیس‌های آنان رونمایی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل دنیای اقتصاد، دکتر کامکار، کارآفرین برتر در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، در سخنانی گفت: «من کارم را از معلمی روستا آغاز کردم و در طی نزدیک به ۶۰ سال از خدمتم در آموزش، تحقیقات و تولید، به لطف خدا و همت همکارانم توانستیم چندین کار موثر و مفید را به سرانجام برسانیم. ما پیش از این در صنایع لبنی، شیرینی و شکلات و دیگر صنایع غذایی وارد‌کننده بودیم، برخی از ساده‌ترین محصولات غذایی را هم وارد می‌کردیم اما به لطف الهی و همت همه کسانی که به ایران عشق می‌ورزند و کشور و مردمشان را دوست دارند، حالا صاحب دانش و تکنولوژی در همه زمینه‌ها هستیم و حتی صادرکننده هستیم. امروز تنها ۳درصد از داروی مورد‌نیاز کشور وارد می‌شود که ان‌شاالله به‌‌زودی بتوانیم همین مقدار را هم به صفر برسانیم. این فعال اقتصادی افزود: خوشبختانه امروزه در بسیاری از حوزه‌ها نه تنها نیاز کشور را به طور کامل پوشش داده‌ایم، بلکه امکان تامین بخش قابل‌توجهی از نیاز کشورهای منطقه را در صنایع مختلف داریم و این به لطف کارآفرینانی است که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی با هداف اعتلای نام کشورشان فعالیت کرده‌اند.

بنیانگذار مجموعه عطرآگین افزود: خوشبختانه در مجموعه ما محصولاتی بر پایه منابع طبیعی ایران یعنی گیاهان دارویی ایرانی تولید شده که بسیاری از مشکلات دشوار بیماران را به طور کامل رفع کرده است. امروزه بیماران دیابتی می‌توانند با استفاده از محصولات ایرانی مانع از آسیب و قطع عضو شوند. بیمارانی که دچار زخم بستر می‌شدند و متاسفانه قربانی این بیماری می‌شدند امروزه می‌توانند بیماری‌شان را درمان کنند؛ حتی نه در بیمارستان، بلکه در خانه!

کامکار تاکید کرد: صنعت ما مسوولیت و وظیفه خودش را به‌خوبی احساس می‌کند. بار مسوولیت سنگینی بر شانه فعالان حوزه بهداشت و درمان است و خوشبختانه فعالان وظیفه‌شناس این صنعت هم توانسته‌اند از پس این مسوولیت دشوار برآیند. من بسیار خرسندم که فرزندم و نوه‌هایم که از نخبگان شیمی، فیزیک و داروسازی کشور هستند، کشورشان را ترک نکرده‌اند و همین‌جا به خدمت مشغول هستند. این افتخار بزرگی برای من است. این کارآفرین برتر ادامه داد: چرا باید در شرایطی قرار بگیریم که نخبگان ما جلای وطن کنند؟ ما با یک‌درصد جمعیت دنیا و سهم  ۱۰درصدی از منابع این کره خاکی، نباید چنین شرایطی داشته باشیم. ما باید با فقر بیگانه باشیم. می‌توانیم ده‌ها میلیون نفر دیگر را تحت پوشش قرار بدهیم و در رفاه زندگی کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.