چرا بدن مان گاهی بی دلیل درد می کند

از سراسر وب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد ایجاد می شود – برای مثال، درد بازوها برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

وقتی همه جا درد می کنی

درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد ایجاد می شود – برای مثال، درد بازوها ناشی از بلند کردن جعبه ها در طول روز. یا ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن. اما وقتی در سراسر بدنتان درد می کنید، به احتمال زیاد ناشی از عفونت، بیماری یا دارویی است که مصرف کرده اید.

سلامت و پزشکی/چرا بدن مان گاهی بی دلیل درد می کند؟آیا خطرناک است؟

 

مشکل جریان خون

اگر در بازوها، پاها یا هر دو درد دارید، عضلات شما ممکن است خون کافی دریافت نکنند – مشکلی به نام لنگش. در ابتدا، ممکن است فقط زمانی که ورزش می کنید متوجه آن شوید، اما به مرور زمان ممکن است هنگام نشستن یا راه رفتن آن را احساس کنید. این معمولاً به دلیل شرایطی به نام تصلب شرایین ایجاد می شود، که زمانی است که در لوله هایی که خون را به ماهیچه های شما می رسانند انسداد ایجاد می شود.

کم کاری تیروئید

این زمانی است که غده تیروئید شما به اندازه کافی برخی از هورمون های کلیدی را تولید نمی کند. می تواند باعث درد ماهیچه ها و مفاصل و همچنین تورم و حساسیت شود. می تواند شما را خسته کند و منجر به مشکلات حافظه، نازک شدن موها، خشکی پوست، کلسترول بالا، کند شدن ضربان قلب و مشکلات دیگر شود. پزشک شما می‌تواند یک آزمایش خون ساده انجام دهد تا متوجه شود آیا آن را دارید یا نه، داروها می‌توانند به جایگزینی هورمون‌های از دست رفته کمک کنند.

آنفولانزا یا سایر عفونت ها

وقتی یک ویروس آنفولانزا وارد می شود، تب و احتقان را به همراه دارد و می تواند باعث درد ماهیچه های شما به خصوص در پشت، پاها و بازوها شود. معمولاً در عرض یک هفته یا بیشتر به خودی خود بهبود می یابد، اما اگر نشد با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر مشکلات سلامتی دیگری دارید و آنفولانزا می گیرید یا سرفه ای دارید که از بین نمی رود، باید آنها را ببینید. سایر عفونت ها نیز می توانند باعث دردهای عضلانی شما شوند، از جمله COVID-19 و HIV.

پلیمیالژیا روماتیکا

این به سرعت باعث درد و سفتی در شانه‌ها، گردن، بازوها، باسن، باسن یا ران‌ها می‌شود که می‌تواند در صبح بدتر شود. همچنین ممکن است تب، خستگی، کاهش وزن، افسردگی و بی اشتهایی داشته باشید. پزشکان فکر می‌کنند که برخی ژن‌ها می‌توانند احتمال ابتلا به آن را افزایش دهند. چیزی در محیط، مانند ویروس، نیز ممکن است نقش داشته باشد. استروئیدها می توانند درد و التهاب را کاهش دهند، و علائم شما ممکن است از بین بروند، اما این وضعیت می تواند عود کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.