چرا بسیاری از افراد مشهور طلاق خود را فاش نمی کنند؟

از سراسر وب

شبکه های اجتماعی اخبار مربوط به طلاق سلبریتی ها از همسرانشان را به زندگی روزمره مردم تبدیل کرده اند. سلبریتی ها به جای انتشار بیانیه های رسمی مطبوعاتی طبق معمول، اکنون ترجیح می دهند جدایی خود را از طریق انتشارات در شبکه های اجتماعی خود بدون نیاز به شخص ثالث اعلام کنند. بنابراین، بین پست‌های خانوادگی و میم‌ها، رسانه‌های اجتماعی مملو از اخبار در مورد جدایی زوج‌های مشهور است، که به نوبه خود باعث تشویق روابط خارج از جامعه با افراد مشهور می‌شود و باعث می‌شود مردم کمی به آنها احساس نزدیکی کنند. از این رو وقتی متوجه می شوند که از هم جدا شده اند و خبر را برای مدتی پنهان می کنند، نه تنها تعجب می کنند، بلکه حتی به نوعی احساس می کنند که به آنها خیانت شده است.

به گزارش فرارو به نقل از ال پایس، قبل از این ، افراد مشهور به طور کلی طلاق خود را اعلام کردند ، به عنوان مثال “گوینت پالترو” ، بازیگر ۴۲ ساله هالیوود و “کریس مارتین” ، خواننده ۳۷ ساله گروه Coldplay ، پس از بیش از ده سال ازدواج ، همانطور که پالترو در مقاله ای با عنوان “جدایی آگاهانه” اعلام کرد در وبلاگ Goop که یک سایت شخصی است، جدایی خود را اعلام کرد. این زوج نوشتند: با تأسف فراوان تصمیم به جدایی گرفتیم. با این حال، اکنون شاهد پدیده جدیدی هستیم: طلاق سلبریتی ها و جدایی های آرام. صحبت از جدایی هایی است که چند وقت پیش اتفاق افتاده و اکنون در حال کشف شدن است.

شاید اولین موردی که به ذهن متبادر می شود ، جدایی جیدا کورن اسمیت و ویل اسمیت است که هفت سال از هم جدا زندگی می کردند بدون اینکه مردم بدانند. با این حال، مدت کوتاهی پس از اینکه جیدا کورن اسمیت این خبر را منتشر کرد، مشخص شد که مریل استریپ و دان گامر نیز شش سال از هم جدا زندگی می کردند. در دنیای پربار اطلاعات و فقدان حریم خصوصی، این رازها تعجب آور هستند، در حالی که این سوال را نیز مطرح می کنند که آیا اولویت دادن به مراقبت از خود به جای عجله برای اعلام جدایی، رفتار سالم تری است؟ آیا طلاق خاموش بهترین درمان است؟


وقتی رازداری و سکوت به نماد جدیدی از تجمل تبدیل می شود

حقیقت این است که طلاق های پنهانی در هالیوود به لطف وجود قاضی های خصوصی که مورد استفاده افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و کریس پرت قرار گرفته اند، چندان نادر نیست. جیل رابینز، قاضی خصوصی محبوب که بر طلاق برد پیت و جنیفر آنیستون نظارت داشت، قبلا گفته بود که اکثر افرادی که او را برای رسیدگی به مراحل طلاق خود استخدام می کنند افراد مشهور نیستند، بلکه دندانپزشکان، پزشکان، مدیران بیمه عمر و وکلا هستند. جدایی بی سر و صدا از همسرتان منحصر به افراد مشهور نیست. مردم عادی به اندازه هر سلبریتی به حفظ حریم خصوصی خود علاقه مند هستند. در دنیایی که رازها کمیاب هستند، لذت بردن از حریم خصوصی و سکوت نماد جدیدی از تجمل است.

نکته شگفت انگیز در این مورد این است که از اظهار نظر دیگران در مورد طلاق جلوگیری می کند. در نهایت، همه فکر می‌کنند که حق دارند نظر خود را داشته باشند و در واقع، نظرات متفاوت می‌تواند باعث به هم ریختگی ذهنی زیادی شود و حتی باعث ایجاد اختلاف با شریک زندگی شما شود. واقعیت این است که دوستان و خانواده با تمام نیت خیری که دارند، مورد خاص فرد را نمی شناسند و بیش از آنکه کمک کنند، می توانند به رابطه و تصمیم آسیب بزنند.

 

داشتن مدتی برای همفکری، غصه خوردن و حتی جستجوی یک خانه جدید، پردازش احساسات پس از جدایی را آسان تر می کند. اغلب پس از جدایی یا طلاق، ما مجبور به گوش دادن به نظرات و سوالات دوستان و خانواده می شویم که شرایط پیچیده را بیش از پیش ناامیدکننده می کند. در جامعه ای غرق در سروصدا، سکوت حداقل در مسائل عاطفی می تواند مفید باشد.

سلبریتی ها شبکه های اجتماعی را به سخنران زندگی خصوصی خود تبدیل کرده اند. بنابراین آنها تقریبا مجبور هستند همه را در جریان زندگی خود قرار دهند، زیرا اگر زمانی عکس ها را با هم آپلود کنند و سپس متوقف نشوند، کاربران فکر می کنند که از هم جدا شده اند. در واقع این روشی است که در بسیاری از موارد فالوورها از جدایی افراد مشهور با توقف دنبال کردن صفحات کاربری خود در شبکه های اجتماعی یا حذف عکس هایی که در آنها با هم هستند مطلع می شوند.

فرهنگ، قومیت، هنجارهای اجتماعی و انتظارات نیز می توانند در مخفی نگه داشتن جدایی نقش داشته باشند. بسته به اینکه چگونه طلاق یا جدایی در محیط فرد درک می شود، آنها ترجیح می دهند موضوع را مطرح کنند یا نه. این سوال همیشه به نوع و میزان ارتباط آن فرد با فرهنگ یا ایدئولوژی بستگی دارد، اما بسیار تاثیرگذار است.

جدایی‌های بی‌صدا توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند، زیرا کاملاً برعکس منظره احساسی هستند که اکنون بر رسانه‌های اجتماعی غالب است، جایی که خانواده و دوستان اغلب اظهارات معتبری درباره وضعیت روابط خود منتشر می‌کنند که گویی افراد مشهور هستند. صدا هرگز ناپدید نمی شود. اما ما می‌توانیم به خاطر سلامت جسمی و روانی‌مان در دنیایی که گفتگوهای بیشتری را تشویق می‌کند، سکوت کنیم. سکوت می تواند آخرین عمل مراقبت از خود باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.