وزارت دفاع روسیه در بیانیه امروز خود درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که نزدیک به ۷۲۰ سرباز اوکراینی در عملیات نیروهای ارتش روسیه در شبانه‌روز گذشته کشته شدند.

هشدار روسیه درباره خطر درگیری در شبه‌جزیره کره
معاون وزیر خارجه روسیه آندری رودنکو در جریان دیدارها و گفت‌وگوهایش در سئول به مقام‌های کره جنوبی هشدار داد که اقدامات مخرب آمریکا در منطقه خطر درگیری‌های ناخواسته را بالا می‌برد.

در این بیانیه آمده است که در محور جنوبی دونتسک، محل تمرکز نیروهای اوکراینی بمباران شد؛ حدود ۱۱۵ سرباز اوکراینی کشته شدند و دو خودروی زرهی، سه خودرو و توپخانه نیز منهدم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که «در محور زاپروژیا نیز تجمعات نیروهای اوکراینی بمباران شد که حدود ۴۵ سرباز اوکراینی کشته شدند و دو خودرو، یک توپ و یک راکت انداز نیز منهدم شد. در محور خرسون، نیروهای روسی تجمعات نیروهای اوکراینی را بمباران کردند که منجر به کشته شدن حدود ۳۰ سرباز اوکراینی و انهدام ۳ خودرو و توپخانه شد.

طبق آنچه در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه همچنین ۹۷ پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف جمهوری خلق لوهانسک و مناطق خارکف و زاپروژیا سرنگون کردند.