یارانه بهمن ماه با مبلغ ۲/۸۶۰/۰۰۰ تومان از این ساعت واریز خواهد شد

از سراسر وب

دولت مبلغ جدیدی به کارت یارانه سرپرستان خانوارها واریز کرده است. این مبلغ تا ۳ ماه ماهانه به کارت یارانه نقدی سرپرستان واریز خواهد شد. در ادامه جزئیات واریزی جدید دولت رئیسی به کارت یارانه سرپرستان و یارانه نقدی بهمن ماه را با هم می خوانیم.

نحوه دریافت یارانه یک میلیونی بهمن‌ماه اعلام شد

معاون وزیر کار و رفاه درباره نحوه دریافت یارانه یک میلیون تومانی برای کودکان گفت: خانواده های دهک یک تا هفت با کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند. با این حساب یک خانواده ۳ نفره با یارانه فجرانه ، این ماه مبلغ ۲ میلیون و ۸۶۰ هزارتومان به عنوان یارانه بهمن ماه دریافت خواهند کرد.

تاریخ و روز واریز یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲

​زمانبندی واریز یارانه معیشتی تغییر کرده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها از تغییر زمان واریز یارانه معیشتی خبر داد و دلیل آن را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرد.

همانطور که گفته شد به دلیل تغییر زمانبندی پرداخت یارانه که از همین ماه رقم خورده است حساب یارانه بگیران هنوز شارژ نشده است.

 اعلام رقم یارانه بهمن ماه

در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های نخست تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

طبق جدول زمانبندی جدید واریز یارانه ، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.  در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است. به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

 

واریز یارانه نقدی ۳ ماهه / دولت مردم را سوپرایز می کند؟

بعد از گذشت یک سال از رونمایی طرح کالابرگ الکترونیکی، تغییراتی در میزان اعتبار و نحوه استفاده از این طرح ایجاد شده است. یک طرح جدید به نام “طرح فجرانه” به مناسبت دهه فجر معرفی شده است و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت. در این طرح جدید، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار به علاوه اعتبار یارانه نقدی به گیرندگان یارانه‌های دهک‌های یک تا هفت اختصاص یافته است.

تا پیش از این یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه، ۴۰۰ هزار تومان و یارانه نقدی دهک‌های چهار تا هفت، ۳۰۰ هزار تومان بود و ۱۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ نیز به افرادی که ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را به خرید کالا اختصاص می‌دادند، اضافه می‌شد. در طرح فجرانه، اعتبار یارانه نقدی تغییر نکرده است اما اعتبار کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه هم حذف شده است. بنابراین برخی یارانه بگیران تا سقف ۶۲۰ هزار تومان و برخی دیگر تا سقف ۵۲۰ هزار تومان می‌توانند به صورت ماهانه کالای اساسی خریداری کنند.

به طور مثال یک خانواده ۵ نفره مبلغ ۳ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان دریافت خواهند کرد.

این طرح از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد و می‌تواند به‌عنوان یک کمک هزینه برای خریدهای نوروزی نیز تلقی شود. در طرح کالابرگ الکترونیک، مطابق با نظر انستیتو تغذیه ایران، یارانه‌بگیران می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند را خریداری کنند.

یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲ کی واریز میشود

معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون هفته جاری گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها را به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه خواهد کرد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته جلسه دارند که در ادامه جزئیات دستورکار نمایندگان در نشست کمیسیون‌ها را می‌خوانیم:

کمیسیون اجتماعی

– دعوت از معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره‌مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها با حضور مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی.

– عملکرد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود.

– استماع گزارش مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از عملکرد کاری و ارائه ایده‌های نوین.

کمیسیون برنامه و بودجه

ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه منابع و مصارف (‌دریافت‌ها و پرداخت‌ها) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از سوی مسئولان مربوطه به اعضای کمیسیون در دستورکار این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

– طرح مدارس غیردولتی با حضور نمایندگان شورای نگهبان و هیات عالی مجمع.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.