یک‌ماه اخیر روزانه ۱۸۰۰۰ نفر سینما رفتند / سهم ۸۴.۷ درصدی فروش در اختیار “فسیل”

از سراسر وب

بررسی میزان فروش فیلم‌های اکران شده در ۳۰ روز اخیر نشان می‌دهد “فسیل” با سهم ۸۴.۷ درصدی صدر نشین فروش این دوره قرار گرفته و “غریب” با فاصله‌ در جایگاه دوم است.
به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درحالی هشتمین روز از فروردین برای هنر هفتم ایران روزی خوب با رکوردشکنی شش‌ماهه همراه بود که بررسی عملکرد سینمای کشورمان در ۳۰ روز اخیر نشان‌ می‌دهد، ژانر کمدی و دفاع مقدسی هنوز هم در صدر انتخاب مخاطبان سینمای ایران قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی سازمان سینمایی، در هشتمین روز از فروردین ماه ۱۴۰۲ آمارهای رسمی میزان فروش فیلم‌های اکران شده سراسر ایران نشان داد، هنر هفتم ایران با جذب ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، رکورد مخاطب روزانه را در شش ماه اخیر را شکسته، چون آخرین باری که بیشترین مخاطبان سینمای ایران روی صندلی‌های سالن‌های کشور نشستند مربوط به ۲۲ شهریورماه سال گذشته بود که ۱۷۷ هزار نفر مخاطب سینماها شدند.

این درحالی است که همین آمار نشان می‌دهد در هشتمین روز فروردین ۱۴۰۲؛ ۲۶۲۷ سانس برای سینماها تعریف شد و گیشه به فروش ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومانی رسید.

از سوی دیگر گیشه ۴ فیلم جدید نوروزی، ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان دخل جمع کرد و گیشه آثار قدیمی نیز برای همان تاریخ، موفق به ثبت ۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان درآمد شد.

نکته جالب توجه اینجاست که از ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب روز گذشته، ۹۳ هزار و ۴۰۰ نفر به تماشای ۴ فیلم جدید شامل «فسیل» ، «غریب» ، «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان» نشستند و ۳۶ هزار نفر دیگر نیز مخاطبان آثار قدیمی‌تری چون «بخارست»، «ملاقات خصوصی» ، «چپ، راست» ، «لوپتو» و غیره بوده‌اند.

چه‌خبر از آمار ۳۰ روز اخیر؟

این درحالی است که به گفته منتقدان و فعالان عرصه سینما رکورد شکنی قابل توجه مخاطبان سینمای ایران در هشتمین روز سال جدید نشان می‌دهد، همچنان پتانسیل رونق در این بخش وجود دارد و درصورت تولید کارهای خوب صندلی‌های سینما پرمخاطب خواهد بود.

این گروه با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده در سامانه سمفا برای فروش ۳۰ روز اخیر سینمای ایران تاکید می‌کنند، نگاه آماری و دقیق به انتخاب فیلم‌ها از سوی مخاطبان کاملاً بیانگر این نکته است که ژانر کمدی و دفاع مقدس همچنان در صدر فهرست انتخاب و خرید علاقمندان سینمای کشورمان است.

شاهد مثال این اظهار نظر را می‌توان در جداول ثبت شده فروش ۳۰ روز اخیر سالن‌های سینما با فیلم‌های اکران شده دید به این صورت که مجموع فروش فیلم‌ها در این دوره ۲۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۵۰ تومان ثبت شده است که این درآمد حاصل خرید بلیت ۵۴۶۳۹۳ نفر از علاقمندان سینمای کشورمان در این مدت با ۱۵۲۸۷ سانس است.

نکته جالب توجه اینجاست که اگر این تعداد مخاطب را به تعداد روزهای دوره یاد شده تقسیم کنیم می‌بینیم در این مدت روزانه ۱۸۲۱۳ نفر سینما رفته‌اند و مبلغی معادل ۸۹۶ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۵۸ تومان به دخل سینماها پرداخت کرده‌اند.

این درحالی است که بررسی ۴ فیلم اکران نوروزی همین دوره نشان می‌دهد که “فسیل” با جذب ۴۶۲۸۳۴ نفر مخاطب ۸۴.۷ درصد فروش و “غریب” با ۴۵۴۱۲ بلیت فروخته شده سهمی معادل ۸.۳۲ درصد کل فروش و “عروس خیابان فرشته” با تعداد ۳۷۸۰۵ مخاطب سهم ۶.۹۲ درصدی و نهایتاً “بچه‌های طوفان” با ۳۴۶ بلیت فروخته شده سهمی معادل ۰.۰۶ درصد کل فروش دوره ۳۰ روز اخیر سینماهای ایران را در اختیار دارند.

به این‌ترتیب با توجه به آمارهای ثبت شده از تعداد بلیت‌های فروخته شده سینمای کشورمان نشان می‌دهد که درصورت تولید فیلم‌هایی با ژانر جذاب و کیفیت مناسب که در آنها حقوق مخاطبان رعایت شده باشد نه تنها اکران سالنی آثار نمرده است بلکه شاهد رونق قابل توجه هنر هفتم در کشورمان خواهیم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.